Viestiketju: 2H/12H-T
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 11.11.2004, 09:32
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Mulla ei ole hj:tä mutta läjässähän on vissiin melko sama systeemi. Mullakin se viisari näytteli mitä sattuu, lämpimänä makasi alarajassaan ja kylmänä jossain puolenvälin seutuvilla. Mittasin paineet erillisellä painemittarilla ja totesin että mittari ei näytä oikein. Heitin sillä alkuperäisellä painekellolla vesilintua ja tökkäsin tilalle hiacen normaalin anturin ja laitoin kojelaitaan ledivalosta öljynpaineen merkkivalon. Nyt pelaa eikä vaivaa se helekutin viisari mieltä kokoajan.

Mielenkiinnosta purin sen alkuperäisen kellon ja siellä sisällä on kalibrointi systeemi jolla sen ahkera harrastaja näppärästi voi säädellä kohdalleen, jos siis kehtaa sen vehkeen purkaa. Toimintatapa on niin eksoottinen että jaappanin pojat tuskin itsekkään tarkalleen tietää miten se mittari pelittää. Näyttäs kellonsisällä olevan bi-metallijousi jota lämmitellään sähköllä ja painekalvo jolla jollakin tapaa säädetään tuon bi-metallijousen "ennakko jäykkyyttä"...

Vastaa lainaten