Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 09.06.2014, 20:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj Näytä viesti
Musta laippa vaan. Rajalangalla tai puikolla kiinni. Ja kestää..
Siis siinähän se temppu, ja kuinka se tehdään! siis tuo "Rajalanka" on puutelistalla...

Siis ainahan tuo rajapinta mustan ja kromi/nikkelin väliin tulee, mutta nuo putkivärkit on (ainakin osittain) 316 ja 2mm seinämällä (kustannussyistä, ohuemmalla seinämällä olisi maksanut enemmän)

Vaikka hitsaisi nuo mustat n. 10mm paksut laipat migillä halvimmalla remonttilangalla, niin oletettu kestoikä olisi huomattavan pitkä, erityisesti kun kyseessä on vm. 1990 auto.... siis menisi "kevyesti" 10v harrasteautona. toki nuo laipat/saumat ruostuu huomattavan nopeasti verrattuna siihen, että kaikki olisi mustaa...

Siis noita mustan ja hapokkaan välisiä rajapintoja tulee down pipen ohella jokaiseen kiinnityspulttiin; siis kasaan hst putkiston laipat kilopulteilla, mutterin alle vaan reilusti prikkoja, että vanhat pultit on helppo polttaa plasmalla poikki tms... Noita happosia pultteja/muttereita on tullut availtua sen verran, että tuo kiinnileikkaaminen on tullut vastaan liian monesti...

Siis ei ole tarkoitus tehdä näyttelyesinettä, vaan käyttökapine: siis hapokkaalla langalla ja puhtaalla argonilla. P.s mistä saa sitä sauman "hapotusainetta", veneseen pitäisi TIG:ta pari rosteri kipaletta...
Vastaa lainaten