Uuden Ristikon rasvauksesta vielä...
Siis minusta tärkeintä on se, että tuo "kookosrasva" saadaan pois siitä rististä.
Tuo -Luoppis- tyhjennetty risti irrallaan rasvaaminen vois olla paras esivalmistelu, mutta minun sormet ovat saaneet jo liikaakin tuota vaseliiniä...
ja tuohon -Pölli- epäilyyn tuosta ristikon kumitiivisteiden rasvan pidätyksestä:
Nuo rasvaprässin tekemät paineet ovat sitä kaliperiä, että esim. moottorin öljynpaine on luokkaa yksi 1/100 osa siitä... Rasvaprässien letkujen max paineet muistaakseni jotain vajaa 1000 bar?
Arvaus: siis esim. "vain" 5 kg/cm2 paineella ristikon kumit venyvät, ja päästävät ylimääräiset pois välistä.
Mutta kun prässin kertaisku on pieni, arvaus o,3 grammaa? ja senkin siirtoon menee aikaa, niin jos yksi ristin sakara on täynnä jäykempää "kookosrasvaa" niin, paine purkaantuu helpompaa reittiä.
Mutta tärkeintä on saada tuo oikea vaseliini ristikon jokaiseen kuppiin, ja riittävästi!
p.s nuo minun ongelmaristikot taisivat juurikin olla noita GMB-merkkisiä
Tuo huonolaatuinen vaseliini on ongelma myös muissa tarvikeosissa... aikanaan tuli tehtyä tarvikeniveliinkin rasvanipat, jotta sai rasvata oikealla vaseliinillä...
|