
02.06.2014, 00:33
|
 |
Guru
|
|
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
|
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja armas
Tuossa on korinkorotusta suunnitteilla ja tulipa mieleen, että mitä vaatimuksia on korinkorotusosille. Täältä luettuna on nylonia ja metallipalikkaa yms. käytetty, mutta onko osille tänä päivänä oltava osoittaa lujuus (korotusosat ja pultit) leimakanslerille?
|
Ei mitään erityistä:
Lainaus:
23 §
Korin korottaminen runkoon nähden
Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä omamassaltaan yli 1500 kg:n M1G- ja N1G-luokan ajoneuvon korin korottaminen erilliseen runkoon nähden seuraavin ehdoin:
a) korin ja rungon väliin asennettavat korotusosat ovat korkeintaan 77 mm:n mittaiset;
b) mahdollisia korin ja rungon välisiä kumityynyjä ei poisteta;
c) hallintalaitteisiin sekä jarruputkiin ja -letkuihin tehdään tarvittaessa asianmukaiset korotuksen vaatimat muutokset ilman ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia;
d) korin korottamisen sekä mahdollisten renkaiden ja alustan muutosten yhteisvaikutuksesta auton kokonaiskorkeus lisääntyy alkuperäisen korin korkeuteen nähden enintään 150 mm;
e) korotettuun avomalliseen autoon asennetaan 24 §:n mukainen turvakaari, jollei turvakaari ole autossa vakiovarusteena; ja
f) auto ei muutoksen jälkeen ole kaatumisherkkä.
|
|