Viestiketju: Panhard tanko G Mersu
Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 01.06.2014, 09:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jarruu Näytä viesti
Elikkä helpoin tapa muokata tankoa .
Miten pidennät panhard- tankoa, muuttamatta kiinnikkeiden paikkaa rungossa ja akselilla?

Usko nyt vain, ainoa mahdollisuus sivusiirtymän vähentämiseen panhard- tangon kanssa on se, että tanko on mahdollisimman pitkä, ja mahdollisimman vaakasuorassa. Kuten tuossa yllä jo todettiin, niin taka-akselilla hieman voi kikkailla laittamalla tangon ajokorkeudessa hieman "alaviistoon" akseli siirtyy ensin yhteen suuntaan, sitten toiseen -> sivusiirtymä yhteen suuntaan on vähäisempää.

Jos haluat, että (taka-)akseli pysyy keskellä, niin sitten pitkittäiset kolmiomallin nelilinkit jakarivarsien tilalle.. tai se Watt- linkki.


..ja etuakselilla on paha tehdä mitään, välivarren ja panhardin täytyy olla sama kulmassa ja liikkua mahdollisimman hyvin "samaan tahtiin" joustoliikkeen aikana jotta bumpsteerin määrä on minimissään kuopissa ajaessa. Siinäkin tosin pätee sama asia, että mitä paremmin ovat vaakatasossa, sen parempi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 01.06.2014 09:54
Vastaa lainaten