Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi
Ei kyllä helpolla pysty viemään korjaamolle tämmöistä laitetta :-) Vasta, jos omat roplaukset ei auta.
Kyllä pumppu pyörii oikein päin ja puhaltaa pakoputkesta ihan hyvin. Sitä ihmettelin, että kuuluuko sen lyödä kipinää siellä tulipesässä, vaikka virtakytkin on kylmäpesuasennossa? Lyö nimittäin kipinää sekä kylmä- että kuumapesuasennossa. Ei tosin tule dieseliä enkä ole sitä tutkinut sen enempää.
ANTAA KIPINÄÄ KOKO AJAN, AJATUKSENA ON ETTÄ JOS JOSTAIN SYYSTÄ KUSEE HIUKAN LÖPÖÄ KATTILAAN NI NE MYÖS PALAA SIELTÄ POIS.
Purin osan numero 2 vasemman puoleisen mötikän (jossa kumihattu päässä). Se on ylärajakytkin ja toimii hyvin. Hieman oli likainen, mutta putsauksella ei vaikutusta.
Heti sen oikealla puolella on samassa osassa numero 2 toinenkin mötikkä, josta myös lähtee sähköjohto. Sille en vielä keksinyt tarkoitusta, mutta siellä oli heiveröinen jousi sisällä. Mäntää tms en nähnyt. Mikähän osa mahtaa olla kyseessä? Olisko tämä nyt se alivesisuoja?
ALAVESISUOJA/ VIRTAUSKYTKIN. JOS IRROITIT OSAN JOSSA SÄHKÖJOHTO NIIN SE PITÄÄ ASENTAA TAKAISIN SAMAAN ASENTOON. JA JOUSEN ALLA ON MAGNEETTIMÄNTÄ JOKA TODENNÄKÖISESTI JUMISSA.
Punainen säiliö ilmeisesti on iskunvaimennin. Sen otin irti ja kevyesti kokeilin tökkiä sisälle. Tuntui olevan joustavaa kumia heti vastassa eli lienee jotakuinkin ehjä.
PAINEAKKU JA JOS KUMI JOUSTAA NI SILLOIN ON JO PAINEET KARANNEET.
Miten tuo paineensäätöhanikan kunto selviää? Jos sen kartio ei esim tiivistä kunnolla, voisiko se aiheuttaa tämän ongelman?
SILMÄLLÄ HANKALA TODETA KUNTOA, TIETTY JOS SELVÄSTI KULUNUT TAI JUMISSA TAI JOUSI POIKKI. JOS SITÄ ROPLAAMALLA PAINEET ON JOSKUS SAATU NOUSEMAAN JA NYT KUN ROPLASIT NI ENÄÄN EI NOUSE OLLEENKAAN. VOISKO VIKA OLLA SIINÄ, EHKÄ.
Sain tänään kerran paineet pysymään 50 barissa puolisen minuuttia noiden roplauksien jälkeen, mutta paineet ei enää nousseet uudestaan, kun koskin paineensäätöhanikkaan.
Onko tuo mäntien tarkastus isokin homma? Saako kasaan ilman uusia tiivisteitä, jos kaikki olisi ehjää?
|
VOI TOKI KASATA VANHOILLA TIIVISTEILLÄKIN MUTTA ONKO JÄRKEVÄÄ.
PAINETIIVISTEET MAKSAA JOITAKIN EUROJA/KPL, NO ALLE KYMPIN KAPPALE KUITENKIN.
NÄÄ ON SILLEIN HANKALIA KUN SAMOISTA PESUREISTA ON ERI VERSIOITA. ERILAISILLA PUMPUILLA YM. TÄSTÄ 790 PESURISTAKIN ON MUISTAAKSENI YLI 10 ERI VARIAATIOTA.
JA JOS OSIA MENET OSTAMAAN NI PITÄÄ OLLA SE "YKSIPISTE NUMERO" SIELTÄ TYYPPIKILVESTÄ.
TÄHÄN PAINEETTOMUUSONGELMAAN ON MONTA MAHDOLLISTA VIKAPAIKKAA. TÄRKEIN SEIKKA JONKA NÄMÄ PUMPUT VAATII ON ETTÄ NE SAA TARPEEKSI VETTÄ EIKÄ YHTÄÄN ILMAA SINNE SEKAAN.
TOIVOTTAVASTI NÄISTÄ ON JOTAIN APUJA JA MUISTA ETTÄ SÄHKÖ ON SINISTÄ JA SE SATTUU!