Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 29.05.2014, 10:52
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Viime viikolla oli kelit jo sellaiset, että ilmastointikin olisi ihan hyvä olla kunnossa, niin laitoin huoltolaitteen kiinni. Mittarit ei värähtäneetkään, joten jossain on reikä, ei se muuten tyhjäksi pääse. Typpeä järjestelmään 10 barin paineella ja suhina alkoi kuulua lauhduttimen suunnalta. Hienoa, joku oksa tökänny siihen reiän Vaan kun yritin paikallistaa reikää, niin se olikin tuolla vaihteiston öljyjäähyn ja lauhduttimen välissä:



Tarkalleen ottaen tuon kannakkeen alemman ruuvin takana:



Vaikka tuon oli pesevinään hyvin, niin silti oli savipaskaa jäänyt joihinkin paikkoihin, ja näkyyhän sitä olevan tuolla välijäähyn ripojen välissäkin. Ilmeisesti syöpynyt puhki tuo lauhduttimen putki, koska mikään mekaaninen osuma ei ole sitä voinut aiheuttaa. Tuossa päädyssä putket tekevät vain mutkan, ja reikä on tuon U-profiilin ja putken välissä:



Pitää puskuri tehdä valmiiksi ja kunnon suoja noita kennoja varten, ihmeen hyvin ovatkin pysyneet ehjänä. Hankkii sitten uuden lauhduttimen, tai purkaa koko kylmästöinnin pois kun hyvin sitä pärjäs viime kesänkin, ei se silloinkaan kunnolla toiminut. Siinä on kuitenkin useamman satasen remontti kun vaikka se periaatteessa toimiikin, niin talven aikana katoaa ainetta about puolet. Ainoa looginen paikka on kompuran akselin tiiviste, kun missään muualla ei näy väriaineen jäämiä. Kompura, lauhdutin, kuivain, orifice tuubi + mahdollinen nesteputki... Toki kompuraan voi yrittää vaihtaa tiivisteen ja tuon lauhduttimenkin voi periaatteessa korjata, pitää nyt ekaks tutkia että moniko putki siitä on pehmennyt.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten