Näytä yksittäinen viesti
Vanha 09.11.2004, 08:29
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Joku viisas joskus kertoi että moottorisahan teräketjuöljyssä on jokin tartunta aine joka pitää aineet sisällä. Eli jos vain offikäyttöön niin teräketju öljyä koneesen. tietysti pienellä varauksella, koska en ole itse kokeillut...

OPA

Nissan Patrol...
...Still going...
ÖÖh....muistankohan ihan väärin mutta semmosta olen kuullut ISOJEN poikien suusta etä moottorisahan teräketju öljyt kuulemma plastisisoidaan, eli siellä on muovin tapaisia molekyylejä ja sen vuoksi että tällä estetään käyttö auton moottoriöljynä. Tätä perustellaan nimenomaan hinta erolla, moottoriöljy on paljon kalliimpaa kuin teräöljy, ja öljy-yhtiöt ei halua moottoriöljyille kilpailua muista öljylaaduista es. teräketjuöljystä.

Niin ja ne ISOT pojat joilta tämän olen kuullut ovatten sahureita, sanoivat että laita vain teräöljyä niin kohta tuurilaan leipoo koneen nätisti kiinni ku öljyn palstidit sulavat ja tarrautuvat kiinni kanavien seinään ja tukkivat öljykanavat.
Enpä kokeillut teräöljyä koneessa ja enpä taida kokeillakkaan.
Joku uhkarohkea voisi kokeilla ja kertoa miten käy, minä en rupea moiseen.

Jos nyt öljynkulutus on isohkoa niin ensihätään paksumpaa öljyä, tällä jo saa kulutusta vähennettyä. Sitten voi harrastaa itsepetosta ja laittaa paljon ihmeaineita ja todeta että ei auta ja sen jälkeen kevyt koneremppa kanteen ja vaikka kevyt hoonaus sylintereihin ja uudet männänrenkaat niin jopa helpottaa.
Yleensä männärenkaat pikentyy kiinni ja siten rupeaa öljyä kulumaan, toinen on tietty jos turbon akselista valskaa, venttiilin varsista nyt ei niin kovin paljoa kulu jos kumit on vähänkään kunnossa.

-- Wannabe OFF-roader --
Vastaa lainaten