Olipa hyvä topikki, tonne puoleenväliin saakka. Mulla ainakin on aikalailla selkäytimessä että pydähdyn auttamaan ainakin tarkistamaan tilanteen jos tulen kolaripaikalle tai näen jonkun osassa/jumissa. En oo vielä kertaakaan hoksannut ajatella että autettava vois alkaa vaatimaan korvauksia jostain, mutta onhan tuo varmaan periaatteessa mahdollista. En kuitenkaan aio tollasia lomakkeita tulostaa mukaan, aatelkaan nyt itekkin jos olisitte vaikka lumipenkassa kiinni, paikalle tulee joku isolla maasturilla, ja tökkää ekana "vaputa mut ihan kaikesta vastuusta" -lomakkeen ja pyytää vielä pari ohikulkijaa todistajiksi? Meinaa, mulla kyllä tulis ehkä mieleen että meinaakohan se kiskoa mun kotteron katki tai jotain.
Niin ja sitten tuli mieleen että mites taklataan autettavan mahdoillisesti aiheuttamat vauriot? Jos se hinattava auto vaikka tulee takanurkkaan, ja puhkaisee bensatankin? Pitäiskö tästä olla oma soppari, parin sadan minimikorvauksella ja satanen tunnilta kun auto on pois ajosta remontin takia? Höh.
> nyky-yhteiskunnassa on _pakko_ hampain kynsin pitää kiinni omista oikeuksistaan
Tekis mieli sanoa että ei se nyt ihan noin oo, hyvää auttamisen halua näkee aika paljon, mutta valitettavan paljon alkaa olla orastavia oireita myös jenkkityylisestä "ooh mäkkärillä kaatu hieman liian kuumaa kahvia syliin määvedän ne oikeuteen ja tienaan miljoonia" tyyppisestä toiminnasta, terve järki ja suhteellisuudentaju eivät ehkä ole ihan joka paikassa voimassa ja käytössä. Valitettavasti, mut onneksi tuollasta porukkaa ei oo pahemmin offiporukoissa näkynyt.
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|