Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arde
Kertokaapas tyhmälle että miten nuiden Hiluksin napalukkojen tulisi toimia. Aikaisempi Hiluksi oli vm.89 ja siinä oli manuaaliset napalukot. Lukot kun pyöräytti auki ja laittoi jakolaatikosta takavedon päälle niin etuperä ja etukardaani eivät siis pyörineet ollenkaan. Mutta nyt tämä nykyinen Hiluksi on vm.08 ja kun ajan takaveto päällä niin etukardaani ja etuperä pyörii mukana. Eikö nämä automaattinapalukot siis katkaisekkaan vetoa kokonaan etunavoista niinkuin manuaaliset tekee? Tuntuu vaan aika oudolta kun etukardaani vispaa koko ajan vaikka ajettaisiin takaveto päällä.
|
Ei varsinaisia napalukkoja,mut ainakin tuos omassa -07 hilussa on etuperän kupeessa servomoottori joka irrottaa toisen vetoakselin yhteyhen etuperään.
Eli takaveto päällä ajettaessa pyörii etuvetarit ja tasauspyörästön pikkurattaat,mut tasauspyörästön kotelo,etuvälitys ja etukardaani on paikoillaan.
Samanlaista systeemiä käytti GM chevyn ja Gempsun lavamaastureissa,paitsi että servon tilalla oli tuskallisen hitaasti toimiva sähkölämmitteinen vahapatruuna.