Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 08.11.2004, 23:07
LRV8 LRV8 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.08.03
Sijainti: Helsinki
Viestit: 321
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Moi,

millaisia ohjeita tai neuvoja antaisitte off-road suunnistuskisojen järjestäjille? Tällaisiin kisoihin (Merrasmäki jne.) jo osallistuneilta olisi mukava kuulla mielipiteitä sekä "tällaset jutut toimii hyvin jos ne tehdään näin" että "ja tuollaista asiaa ei sitten kannata tehdä ainakaan noin" kategorioissa, ja niiltä jotka eivät vielä ole suunnistamassa käyneet olis mukava kuulla miksi osallistuminen on jäänyt vaan harkintaan, mikä oli esteenä tai toisinpäin, mikä olis saanut ilmoittautumaan mukaan?

Kaikenlaiset jutut kiinnostaa, ennakkotiedotus/ilmoittautuminen/kisa/kartat/alueet/palkinnot/jne., ja kokemuksia olis mukava kuulla myös kisoja aiemmin järjestäneiltä.

-Paavo


Tosi hauskaa että joku muukin suunnittelee järjestävänsä suunnistuskilpailuja. Soita Paavo kenelle tahansa meistä Warn Trophyn järkkäreistä ja saat kaiken tiedon mitä ikinä tulee mieleen. Mun numero sulla taitaa ollakin.

Tässä muutamia:

Aloita suunnittelu ajoissa. Ensi vuoden Warn Trophy on jo hautumassa.
Kartoita resurssit eli porukka ja maat ja mahdolliset sponsorit. Tämä on ehdottomasti kaikkein tärkein. Mikäli ylimitoitat resurssit niin koko homma kusee tai jää yhden henkilön harteille.
Budjetti: Paljonko autoja odotat kilpailuun?
Hae tarvittavat luvat ja vakuutukset.
Hanki täydellinen ja varmatoiminen mobiilitoimisto: Kisaa edeltäneenä iltana otettiin noin 1500 kopiota.
Tee normaali projektisuunnitelma: kuka tekee, mitä tekee, milloin tekee.
Jos meinaat samantyyppistä kuin Warn Trophy niin noin 5-10 kaveria melkein viikoksi kisapaikalle valmisteluihin ja muutama vkl ennen kisoja.
Rastien suunnittelu: haastetta joka luokalle.
Edellisissä kirjoituksissa on esitetty hyviä asioita ja ajatuksia ja muutamiin kommentteihin vastauksia:

Kisakansiossa oli kaikki tarvittava materiaali. Jos vain joskus joku lukisikin sen läpi. Jos jokin asia oli jäänyt pois mielestänne niin kisaorganisaatiolle infoa ja asia korjataan.

Katsastussysteemiin tulee muutos. Tästä asiasta olikin jo aikaisemmin puhetta. Nyt liian moni autokunta jätti katsastuksen viimeiselle tunnille.

Kaikkien rastien kyltit oli asetettu ns. oikein päin eli oletettuun tulosuuntaan päin mutta mikään ei tietysti takaa että ne pysyvät koskemattomina kilpailun ajan...

Nuotiopaikat on hyviä eli ns. makkararasteja mutta se vaatii valvontaa = resursseja. Kukas korvaa kun maanomistajan tikut palaa? Jouduin yöllä pyytämään jopa maanomistajaa olemaan sytyttämättä nuotiota omalle maalleen. Jos auton polttoainetankin korkki on falskannut ja maassa on bensaa ja joku pistää tupakiks ja heittää natsan...
Tämä voi tuntua pilkun...lta mutta turvallisuus ennen kaikkea että saadaan seuraavinakin vuosina järkätä kisoja.

Tehtävärastejakin tekisi mielellään vaikka kuinka paljon mutta resurssit on edelleen rajalliset. Rasteja oli aikaisemmin mutta ne sitoivat niin paljon porukkaa.

Omalla autolla meno rastien lähelle ei valitettavasti taida onnistua. Jos siellä on kilpailijoiden lisäksi katsojien autoja niin sillisalaatti on valmis. Sen jälkeen kukaan ei pääse eteen eikä taakse päin.

Osallistumismaksusta sen verran että jos joku keksii tavan tehdä tätä halvemmalla niin säästynyt summa käytetään takuulla lyhentämättömänä kilpailijoiden maksun alentamiseen. Ideoita otetaan vastaan mielellään.

Muutenkin kaikki kehitysehdotukset otetaan ilolla vastaan. Toivottavasti kilpailijat ovat täyttäneet palautelaput ja mm. esillä olleet asiat on raapustettu paperille.

Vastaa lainaten