Ihan pakkatuore ajamaton pyörä suoraan kaupasta, vahti vieressä kun myyjä laittoi pyörän ajokuntoon ja itse vielä ajoi sen kotiin. Hiki tuli kun vieressä joutui juoksemaan...
Juu, vahtii kuin haukka omia tavaroitaan
Lisäystä sen verran että laittaa kaikki rahat säästöön mitä saa, noukkii tyhjät pullot ja tölkit mukaan ja vie kauppaan jne jne.
Esimerkki keksiliäisyydestä parin vuoden takaa.
Kolleega imuri autoaan tolpalla (taksia siis), poju sen huomasi ja meni kysymään jotta saisiko hän imuroida jos palkan saa. No kättä päälle ja poika imuroimaan. Työ kelpasi poika käsi ojossa euroa pyysi.
Katsoi kolleega poikaa ja tuumasi että jos isi maksaa ja meni sisälle. Poika katsoi minua kummissaan ja minulla keitti heti kattila yli... sanoin pojalle että mennäpäs sisälle.
Poika uudestaan meni siihen palkkaa pyytämään kun oli työ tehty ja ääni oli painokkaampi että palkka pitää maksaa. Muut katsoi minua että mitäs nyt. Toinen vain tuumasi että isi maksaa vaikka muutkin olivat että laittaa vain käden taskuun ja maksaa.
Sanoin pojalle että jos ei raha tule niin ottaa isoja kiviä pihasta ja naarmii auton maalipintaa ja säälittä.
Poika kääntyi paikasta ympäri ja tuumasin vain että kohta on jollain kiire palkanmaksun suhteen, vastuu ei ole minulla vaan vedättäjällä.....
Nytpä katsoi kollega minua ja totesin että selaiset alle 10 sekuntia on aikaa pelastaa fordin maalipinta ja minä kyllä kerron vakuutusyhtiölle mitä tapahtui...
Poika sai palkan ja nippa nappa pelastui fordin maalipinta, oli nimittäin sen kokoista kiveä kädessä että vähän minuakin hirvitti, otteet nimittäin ovat kovat jos vaaditaan.
Tämä sattui kun poika oli 5v.