Viestiketju: Murkut kuriin..
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.05.2014, 11:40
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eräilves Näytä viesti
Siun ei vaan pidä maksaa MITÄÄN hänen laskujaan, bensojaan, yms. Katsotaan kuinka kauan menee että hän tajuaa ettei raha kasva puussa?
Tuo ei oikein toimi nykyään. Meillä on nimittäin tuollainen hieno koululaitos mikä keksii kaikenlaista rahan menoa ihan jatkuvalla syötöllä. Jos et osallistu näihin kustannuksiin niin arvaa vaan ketä siellä luokassa sitten kiusataan? Kovin suurista summista ei ole kyse, mutta tuntuu että joka hemmetin kuukausi koulu vinkuu rahaa. Vielä kun noita lapsia on kolme ja jokainen vinkuu sen 20e rahaa jollekin reissulle. Eikä riitä että annat tuon rahan kun seuraavaksi vanhempien pitää maksaa ruoka näille reissulle. Koulu nimittäin tarjoaa trip mehun ja lihapiirakan. Tosi ravitseva ruoka.

Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen niin kyllä meillä nuo pennut vielä toistaiseksi tekevät kotihommia. Kuten vievät koiran ulos, tyhjentävät pesukoneen ja imuroivat. Mikäli eivät tekisi tuota niin ei tulisi kyllä hilloa noihin kouluhommiin ja pelikoneetkaan ei käynnisty sen jälkeen. Mikäli joskus joku pennuista mopon ostaa niin se saa hankkia ihan omilla rahoilla kortin + mopon ja saa ihan itse maksaa kaikki kustannukset siitä. Tuolla kun näkee aika paljon noita ressukoita mille vanhemmat maksaa kaiken niin millään ei ole silloin mitään väliä. Mitäs sillä on väliä jos mopo hajoaa kun rällää sillä? Vanhemmat maksaa.. Mutta itse kun joutuu korjaukset ja huollot maksamaan niin silloin sillä on vähän väliä.

Esim. itsellä poitsut puhkoi renkaitaan aika huolella viime kesänä. Ei edes viikkoa kestänyt. Kummallekin kaksi kertaa paikkaisin renkaan. Sen jälkeen sanoin että nyt saatte ihan itse paikkailla renkaitanne. Kyllä ne renkaansa sen jälkeen paikkasi ja loppui se renkaan puhkominen kun itse joutuu sen tekemään
Vastaa lainaten