Nonniin,
Itse olen ollut vain yhdessä warn trophyssä enkä missään muissa suunistus kisoissa, joten kokemusta mihin verrata ei ole. Mielestäni Warni oli kokonaisuutena kuitenkin älyttömän hyvä ja makee kisa. Mikään ei ole kuitenkaan täydellistä ja ajattelin heitää vähän listaa asiosta jotka häiritsi tai ihmetytti minua.
-Ensinnäkin heti ensinmäiseksi enskertalaisena ihmetytti sääntöjen ja toiminta ohjeiden puuttuminen ja ne vähät ohjeet mitä sai olivat ristiriitaisia (jos oltaisiin kilpailtu tosissaan niin olisi hieman harmittanut ne n.6-18 pistettä jotka jäi hakematta tästä syystä). Eli toivoisin rautalanka ohjeita ja sääntöjä kirjallisena kotiin ennen kilpailua.
-Mönkkärit olivat hieno lisä, vaikkakin ilmeisesti heille ei oltu painotettu tarpeeksi ettei liikkuvaa autoa saa ohittaa.
-Katsastus systeemiin tarvittaisiin mielestäni sellainen muutos jottei lähtö viivästy sen takia.
-Yleisö ek:t ruuhkautui pahasti jo nyt ja jos tapahtuma viellä kasvaa niin ongelma pahenee, tälle olisi keksittävä jotain. Nyt kaikki ei edes yrittänyt käydä jokaista yleisö jaksoa myöhästymisen ja virhepisteiden pelossa.
-Kuulin järkkäreiden puhuvan ja ihmettelevän kun jollain rastilla oli käyty "väärää" reittiä pitkin, oli kuulemma tarkoittettu modeille vinssi rastiksi. Jos näin on niin merkintä (vain modeille vinssirasti) rasti tunnisteisiin. Muutoin ilman muuta jengi hakee rasteja sieltä mistä pääsevät.
-Rastit olivat välillä tosi ikävästi piilossa, tosin ilmeisesti joku kilpailija käänsi niitä piiloon(?). Näkyvät merkinnät esim. heijastin nauhalla koko puun ympäri. Kisan tarkoitus on kait kuitenkin siinä että miten pääsee rastille, eikä sen piilosta etsiminen?
-Nuotio paikkoja olisi kiva olla. Vaikka ihan halkaistuja tynnyreitä?
-Osallistumismaksu oli viellä kärsittävissä mutta, korotusta se ei mielestäni kestä. Kaikkineen kisa, ilman kalusto vauriotakin tuli jo nyt aika kalliiksi (olikohan jotain 3-400eur?).
-Koordinaatti järjestelmän voisi mielestäni ilmoitta ajoissa. Tämä siksi että ne kenellä on laina gps kerkeevät ja osaavat sen muuttaa ennen kilpailua. Ja muutenkin ainakin meidän mielestä oli turha väittää että kisassa pärjää ilman gepsiä (ei ainakaan järjestäjän kartalla).
Vaikkakin näinkin monta "moitteensijaa" löysinkin niin kisa oli ja on varmasti yksi makeimpia jutuja mihin maasturilla voi osallistua ja olen sitä valmis kaikille suosittelemaan. Niin hauskaa ainakin mulla oli.
-sami-
|