Viestiketju: Korin pohjatyöt?
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 16.05.2014, 11:00
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.948
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Tällä tyylillä teet vaan turhaa työtä paljon ja lopputuloksesta tulee huono niinkuin itsekkin oot huomannu.
80 oikeestaan vaan suurimmat rosot pois, jos vetää 80 suoraan pinnan tasalle niin jää monttu kitin kohdalle. Aina pitää jättää työstövaraa kitissä seuraavalle eli hionommalle paperille ja 360/400 sitten loppu suoristus ja reunojen tasoitus. Ei ole mitään järkeä kitata ja kitata, ja sen jälkeen hioa kitti pölynä lattialle.
Ja paljon pystyy estämään turhaa työtä kun käyttää hyvää lastaa kun kittaa, eikä vedä turhaa kakkua siihen kitattavaan kohtaan.
Ihan pinnan tasoon en ole 80:llä hionut, vaan koittanut jättää sen sentin reunuksen leveyssuunnassa vanhan pinnan ympärille ja sitten kitannut naarmut piiloon ja hionut hienommalla silleen, että lopuksikin olisi se sentin siirtymä, eli ei suoraa reunaan kitissä ja vanhassa kohdassa. Koitin aiemmin tuota mainitsemaasi, että otan vähemmän 80:llä ja enemmän hienommilla, mutta jostain syystä kädellä koko pintaa koittaen en saanut yhtä tasaista lopputulosta aikaiseksi, vaan se pinta alkaa aaltoilla. Koitin sekä käsituella että 150mm paineilmaepäkeskolla. Vaatisi varmaan enemmänkin harjoittelua. Kittilastoina isoissa oikasuissa tuntuu toimivan hyvin raksapuolen pakkelilastat 500mm asti, pienemmissä ne autopuolen omat.

Tuolla on mun mielestä hyvin kerrottu pohjatöistä ja maalauksesta ja tuolta olen koittanut apinoida asioita: http://www.torinoproject.com/tech/to...aintwork_4.htm Oikeasta reunasta Paintingin alta aukeaa vaikka mitä lisäsivuja asiaan.
Vastaa lainaten