Joopa, noissa vanhoissa rangeissa on vielä pienemmät öljypumput. vaihtui isommaksi muistaakseni -76 ta -77. Eron huomaa parhaiten suodattimen numerosta.
Otan tähän esimerkiksi Croslandin numerot, ainoat jotka muistan ulkoa. Uudempi on 2149(isommalle pumpulle) ja vanhempi 313. Varaosaliikkeissä voi sitten kysyä, muun merkkisten suodattimien numeroita.
Harvinaisuudella noissa moottoreissa tarkoitin sitä, että ei paljoa enää töissä(eikä muutenkaan) näe noita -72 tai -73 rangen koneita.
Kyllä kaikki moottorit joitten kans tulee puuhasteltua on noita 80-luvun masiinoita.
Jakopää tulee kans uusia kun vaihtaa nokan. Se ei ole kauhean kallis.Itsellä on P6sen koneessa intin nasusta otettu lisäöljysuutin joka suihkuttaa jakopäähän öljyä. Se kun on muuten vain roiskevoitelun varassa. Kun kasasin tämän koneen, kiillotin myös liftergalleryn, eli sen moottorin kersekelle jäävän alueen jossa nostjat on. Se kun on hiton karkeaa, niin öljyn takaisin valuminen kansista hidastuu. tätä ei tietenkään voi tehdä muuten kuin tyhjään lohkoon.
Mä kyllä pitäisin noissa vanhoissa koneissa ihan vakion nenän. En usko että 30v vanhat venttiilin jouset ainakaan innostuu korkeammasta nostosta.
Nenä, nostimet ja jakopää+tiivisteet olis vielä kohtuuhintainen paketti. Lisäksi ehdottomasti huolettomin vaihtoehto. Jokainen tietty tyylillään.
Antti L
RR-73
Note! This message was posted anonymously!
|