Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 06.11.2004, 20:16
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Mulla mitään maastokelposta HoJoa ole, mutta kommentoinpa silti:

HoJon tapauksessa kannattaa urakka aloittaa korin nostamisella. Tuuma pari riittää alkuun aikas mainiosti. Tämän jälkeen otetaan vinssi, jos on ja nostetaan sitä mahdollisimman paljon ylöspäin, jolloin kohtauskulma paranee (jos ei vinssiä, niin hanki semmonen!!!!). Ylläksellä törmäsin HoJoon, jossa vinssi oli nostettu siten, että se köllötteli asennustuubeineen runkopalkkien päällä, kun ne tuubit on normaalisti rungon jatkeena. Kun tämä on tehty, niin moottoria ja vaihteistoa nostetaan ylöspäin saman verran, kun koriakin. Seuraavaksi takapuskurit veke ja muokkaat takarunkoa siten, että JÄTTÖkulma puolestaan paranee.. Alle sitten pulttailet jotkut 35"+ renkulat. Lisäksi asemoit auton alle vielä kunnon panssarit, hommaat läpivetävän vinssilaatikon ja laitat mekaanisen takavinssin (tullee ehkä halvemmaksi, kuin 24v sähkövinssi...) Jos lisäksi kehtaa rakentaa springoverin, niin ei jousipakat syö maavaraa akseleiden alta. Näine eväineen pitäisi HoJon alkaa etenemään hieman paremmin. Kaikki ylimääräinen paino kannattaa poistaa, mutta muistettava on, etä HoJo ON painava auto. Siitä ei kannata edes yrittää tehdä mitään hankisääskeä, koska se ON painava auto, eikä se miksikään muuksi muutu vaikka kuinka keventää.. Joskus olen kuullut verrattavan HoJoa esim. Suzukiin, mikä on syvältä, koska HoJo ON painava auto. Painavampi kuin moni muu.. Eli mikäli meinaat hommata paljasjalkaisen MAASTURIN, niin HoJo myyntiin ja osta joku muu.. MUTTA jos meinaat hommia/rakentaa tilavan safarikelpoisen auton, jolla hoituu arkiajot sun muut, niin sitten kannattaa HoJoa jalostaa. Edellämainituilla konsteilla minä ehkä tulevaisuudessa rakentelen omaani, jahka muilta rojekteilta ehdin.

Kiitos ja Anteeksi.

Ainiin, välitykset kannattaa pistää vaihtoon kans. Maastovaihde kun ei ole koskaan liian hidas.


Eespäin ja vinssillä loput..
Vastaa lainaten