Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 05.05.2014, 20:42
ChampCap ChampCap ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.05.14
Sijainti: Teuva
Viestit: 4
Perusasetus

Nissan Terrano II moottoriongelma


Hei!

Minulla on jo useamman vuoden ollut Terrano II. Nyt jokin aika sitten tästä nykyisestä kulkineesta (Terrano II 2,7TDI automaatti -01) katosi moottorista kolmospytystä puristukset. Todennäköisimmin tähän auttoi se, että autolla oli ajettu lähes vuosi ilman ilmansuodatinta, ja oli ajettu muuallakin kuin puhtailla asfalttiteillä... Kuitenkin nyt olen metsästänyt autoon sopivaa moottoria purkaamoilta. Ongelmiksi on muodostunut se että kun autoni on automaatti jossa on zexelin ruiskutusjärjestelmä, joka lukee klierrokset 1. suuttimelta.

Kaikki varamoottorit joihin olen törmännyt ovat boschin ruiskuilla, jos ne ovat lukeneet kierrokset 1. suuttimelta...? Sillä että onko moottori ollut automaatissa vai manuaalissa, ei vissiinkään pitäisi olla väliä, muutakuin vautipyörän osalta...

Onkohan tuollainen ruiskujärjestelmän vaihdos mahdollista tehdä ja kuinkahan paljon eri kilkkeitä olisi vaihdettava samalla, onkohan kellään tietoa/kokemusta.

Entä voiko jotenkin tai jostain helposti tunnistaa kumpi ruiskutusjärjestelmä olisi kyseessä (olisi vain ruotsissa yksi mielenkiintoinen moottori myynnissä, myyjä vaan vastasi uteluuni ruiskutuksesta/suuttimista, ettei tiedä)?

Vai onko niin että zexeliä on käytetty ainoastaan automaateissa...

Olisin jokatapauksessa kiitollinen kaikesta lisätiedosta jota asiaan voin saaha...

Vastaa lainaten