Näytä yksittäinen viesti
  #754  
Vanha 04.05.2014, 22:45
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Siihen lienee montaakin eri tarinaa mutta yksi on ainakin se että näin on saatu moottorit korkealle, kasvattamatta koneen/laskutelineen kokoa. Tämän tarkoituksena taas on estää moottoreita imeksimästä maasta kaikkea mahdollista irtoroskaa kun koneella on kuitenkin jonkinlaiset kyvyt toimia muiltakin kuin fiineiltä asvaltti/betonilentoasemilta.

Sitten on aina vaadittavat ominaisuudet ja saatavilla olevat moottorityypit jne jne...

Täyttä totuutta ei taida tietää kuin koneen suunnittelija.

Isompia ja tehokkaampia ko.koneeseen ei ikinä ruvettu suunnittelemaan kun se taas olisi vaatinut siiven uudestaan suunnittelun kun eivät nekään loputtomiin kestä lisääntynyttä tehoa. Nuokin pikku kattilat vääntävät komeasti siipeä/pankkaa maakoekäytössä.

Moottorit itsessäänkin ovat mielenkiintoisia, alunperin ne eivät edes olleet tavallisia suihkumoottoreita. KVGs LF507, ALF 502, Lycoming T55.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten