Kiitos neuvoista, kun käytännön hydetietänys on olematonta niin tulee kuviteltua asioita ihan väärin.
Hyvä että perusperiaatteet selviää ennenkuin alkaa mututuntumalla rakenteleen jotain toimimatonta.
Kun lopullinen toiminta/ toimimattomuus selviää vasta koeajolla niin kannattaa harkita parikertaa lähteekö viritystä tekemään. Rahaa tulee palamaan aina enemmän kuin suunnittelee tai sitten toiminnallisuus jää kauas toivotusta.
Mielestäni ryöminnässäkin tarvii olla molemmat kädet vapaina eikä venttiilin "luistatus" ole ainakaan helpompaa kuin kaasujalan tarkka säätely.
Hydemaailmasta löytyy varmasti palikoita joilla toiminnan saa halutunlaiseksi mutta silloin kustannukset kusee ja sitä turhaa painoa kertyy kun joka mokkula painaa liikaa.
Jos hetkeksi pystähtyisi ajattelemaan järkevästi niin vaikka hydepumppu jo löytyykin niin muilla kustannuksilla saisi välityksiä jakikseen tai cromo-osia akselistoon. Ihan kuin joku jo sanoikin.
Kolmosen välityksen hammaskehät olis ihan kiinnostavat jos niitä alkais sorvaileen vaikka toiseen jakikseen.
Ei tätä ajatusta vielä lopullisesti tarvi haudata mutta vertailutietoa jostain toimivista ratkaisuista pitäisi löytää, tai sitten niitä erikoisempia komponentteja joilla halutunlainen ohjaus toimii.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
|