Mä en ihan hirveesti luota noihin sinkkimaaleihin. Yksikomponenttiset käsittelyt ei vain tahdo olla ikinä toimivia korroosiosuojauksessa ja päällemaalatessa on aina riski että pehmenee/kiehuu ja pilaa kaiken. Mieluiten vedän puhelletulle tai muuten puhtaalle pinnalle epoksipohjat, sitten kitti / korimassa ja uudelleen pohjat ja pintamaali (uretaani yleensä). Siis kun taitoa ei riittävästi ole niin paremman (kestävämmän) lopputuloksen saa kun tekee yksinkertaisesti ja perusvarmasti ilman kikkailuja ja järjen kanssa.
Kotelorakenteet yleensä käsittelen sisältä jos. mahd. rakennusvaiheessa maalaamalla, kun kyseessä on joku irto-osa joka on tehty irrallaan (kynnyskotelo, palkki jne.) jolloin kasattaessa pistehitsaamalla kohdat sitten palavat valitettavasti. Sinkitystä pellistä koetan ainakin osan rakenteista tehdä, se tuo vähän ikää lisää. Paikat joihin ei saa suojausta, koetetaan ruiskuttaa kotelomassalla tai vastaavalla, siis koskee yleensä siis koteloiden sisäpuolia, kun korjataan autossa kiinni olevia rakenteita. Ei oo helppoa tietä kestävään rakenteeseen ja aina jää ruostepesiä ja riskipaikkoja.
TT
|