Siis Mitsussa oli juurikin sama ongelma. siis siitä 3cm halkaisijan ja vajaa sentin pakuisen teräslieriön juuresta tuo 5mm? putki oli murtunut poikki.
Ja porasin tuon katkeneen palan pois putken ulkohalkaisijan kokoisella poralla, olikohan noin 3mm? syvyyteen. ja sitten viilalla teräslieriön ulkopinta puhtaaksi, 20mm pätkä putkea esim. rälläkän lamellilaikalla puhtaaksi, juotosnetettä saumaan, ja sähkökuumailmapuhaltimella teräslaippa rautalangan nokassa niin kuumaksi, että juotostina alkaa sulamaan, sitten tuo juotosnesteestä märkä putkinippa reikään, ja pikkasen lisää lämpöä, joko kuumailmapuhaltimella tai lämpötilasäädöllä varustetulla juotoskolvilla, ja tinaa pikkasen lisää, että "imaisee" kokonaan putken ympäri.
Ja ne "Pappavainaan Vasarakolvit": Minäkään en osaa juottaa niillä
Toki kovajuottamalla voisi olla jopa helpompaa, ainakin mekaanisesti lujempi, mutta noille teräksen juotos apuaineille- ja juotteille ei juurikaan käyttöä "autotalliremonteissa"
-> minulla IKH:lta ? ostettu Wellerin juotosneste, maksoi muistaakseni vajaa 30 mk (mummon markkaa, siis vajaa 5e, kynsilakkapullon kokoinen muovipullo siveltimelle) ja sillä on viimmeisen reilun 10v aikana avustettu aika monta juotosta... ehkä elämäni paras hankinta? Toki juotostina on tuona ajanjaksona ollut ns. ammattitasoa, kun 250g ammattitason juotostina maksaa noin 10x enemmän, kuin harrastajan 10g "juotostinaputkilo".
(onneksi tuota "Wanhaa juotostinaa" on muutamksi kymmeneksi vuodeksi? tuo terveystina (lyijytön) oli ainakin taannoin aika heikkoa....)
(Ja juotokset, jotka ovat "juoman" kanssa tekemisissä, on juotettu puhtaalla tinalla alusta alkaen

)