Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 30.04.2014, 22:50
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Joo, ton sentään tajusin mutta se ei vielä selittänyt miksi visioni ei voi toimia.
Eikö paineenrajoitin kuse tankkiin kun säädetty paine ylitetään, eikö tuotto laitteelle silloin vähene?

Pyörittelin vielä perusasioita mielessäni ja tarkistetaan menikö suunnilleen oikein:

-Tyhjäkäynnillä 800rpm auto kulkee hitaalla ykkösellä n.2,4kmh jolloin ptp pyörii 165rpm.(rengas 80cm korkea)
Jos tyhjäkäynnillä olisi 100Nm vääntöä niin ulosotolla ykkösellä sitä olisi 484Nm.
Tuolla väännöllä suorituskyky olisi aika onneton, paljonkohan 800 rpm hj61:sessä oikeasti on?

-250cc hydemoottori kiertää max suositus 300rpm jolla vääntöä max piikki 685Nm, nopeutta kertyisi 4,3kmh.

Moottorin valintaan vaikuttaa:
-riittävä vääntö tai turha koko härveli
-tarpeeksi nopeutta ettei tarvi kokoaikaa vaihtaa hydeltä pois ja takas
-Ei liikaa vääntöä ettei pto poksahda.

Mielestäni tuo 250cc olisi sinnepäin, jos tuottoa riittää niin voisi sitä kai hetken pyörittää kovempaakin?

Vinssille 50cc moottori jolla saisi max vetoa 5720kg jos vinssin kelan halkaisija olisi 16cm.
Vaijeri ulkona suunnilleen noin, loppuakohden sitten vähemmän.
Nopeutta 16cm halkaisijalle 0,4m/s , 20cm kelalle 0,5m/s.

Tuo siis sama kuin vinssaisi nelosella 1515rpm eikä ainakaan mun vinssin kardaania uskalla nopeampaa pyörittää.

Onko tarvetta suuremmalle nopeudelle?
Vetoa mielestäni riittäisi vähempikin, n 3tn.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten