Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92
Voisiko joku selittää. Mammakolla on MB c180 kompressor -07. Oli lyöny käyntiin ja syttynyt moottorin vikavalo. Samalla semmonen epämääräinen ompelukone ääni. No auto huoltoon, ja tulos oli jakoKETJU sökö ja luoja tietää mitä muuta. Eli kuin mersu on onnistunut valmistamaan auton jossa leviää jakoketjullinen jakopää alle 200tkm? Ja vielä enemmän ihmetyttää kuinka se voi olla laakista vainaa ilman varoittelua? Ilmeisesti näitä on käyny aikasen paljon ja silti tehdas tulee vastaan vain maksamalla puolet OSISTA!? Yhessäkään autossa ole kuullut jakoketjun antavan periksi arkiajossa alle 400tkm, tai no oikeastaan ole kuullut koskaan edes ketjullisen jakopään hajoavan. Fiiatissakin oli 3 hammasta kadonnu hammaspyörästä ja sitä huomannu ennen ketjun vaihtoa millään muotoa....
|
Olisko kuitenkin ollut sen ketjun kiristin, joka levisi? Sen jälkeen voi mennä kyllä ketjukin.. Ja paljon muuta..

kuulostais jotenkin tutulta, ett'ä ketjunkiristimen "räikkä" antaakin periksi käynnistyksessä ja heittäytyy vapaalle. -> ketju löysälle, kun ei öljynpaine vielä sitä kiristä... Loppu onkin sitten luettavissa laskusta.
Eikä isommassa hammaspyörässä paljon tunnu jos siitä alle puolet hampaista puuttuu..

Veto välittyy yhdelläkin ketjuun koskevalla! Jonkin aikaa..