Ekaksi kiitos järjestäjä taholle!!
Ja sitten tarina jonka kirjoitin jo tonne naamakirjaan:
Jaahas. Tulihan käytyä pajerolla ensimmäinen kisa ajamassa, ei menny niinku strömsöös....
Perjantai illalla mentiin kilpailupaikalle ja katsastamaan kilpuria kisaan, tämä meni hyvin koska ei ollut eka auto jota kisaan katsastetaan.. Katsastuksen jälkeen saatin rastilista jonka Jr-power latasi koneelle, lataus meni oikein ja sitten koitettiin että miltäs alueet näyttää juu-u onhan niitä mutta gps-hiiri ei anna paikkatietoa....mitvit!! Aikansa taisteltiin ja todettiin että lähetään kotiin nukkumaan ja matkalla jatketaan testailua, ei mitään eloa vaikka kaikkia lennossa tehtäviä kikkakolmosia koitettiin, kotona nopeammat nettiyhteydetkään ei auttanut joten saunan kautta nukkumaa vähän jälkeen puolita öin...
Lauantai aamuna ennen kuutta ylös ja kahvin kera kohti kisakeskusta, puoli kasilta on pakollinen ohjaajakokous.. No Jr-power jatkoi atk:n kanssa taistelua ja mä polttelin tupakkia
Ysiin saakka olis aikaa saada kone toimimaan joten kilpailutoimistosta viimeisenä oljenkortena apuja pyytämään, mylppy sieltä löytyi ja se herra hanskaa nuo atk touhut paremmin kun hyvin...kymmenen minuuttia ja gps-hiiri hereillä ROK TE METAL!!! Kovalla riemulla lelut autoon ja odottaan starttia.
Klo 9:00 startti ja metsää kohti, pari rastia ja kiven päälle jumiin, vinssillä perkeleellisen paukauksen saattelemana irti ja ihmettelemään hajosko jotain... Juu hajos toinen takaiskari poikki, ei haittaa menoa, no tää luistava kytkin hiukan hidastaa.. Kytkin alkoi luistamaan kun suonsilmässä vinssattiin, samassa suossa todettiin että koneen lämmöt on aika rapsakat Alue tuli osittain ajettua ja aikaa meni joku 3-4 tuntia, välikahvi samalla pikkuhuoltoa (konepeltiin koroketta takareunaan jotta kuumailma pääsee pois helpommin, etuvinssiin narun vaihto kun tuo paikalla ollut mysteerinaru ei tositoimissa kestä) huolto tehty ja kohti yleisöaluetta, toinen rasti yleisöalueelle mennessä oli ojan pohjalla ja sinne laskeutuessa jarrut tuntu hassulle, poljin pohjaan ja ei oikein hidastu.....perkeles!
Alueella otettiin kaksi rastia ja toteamus ettei jarruja ole enää ollenkaan, dingdong etujarruputkessa reikä....
Huolto paikalle ja korjaus hommiin, perkeleen japanin rautaputket, ei millään saatu kartiota aikaiseksi joten putki irti ja huoltoauton takakoppaan juottamaan putki umpeen...
Nonni romut kasaan ja radalle todettiin ettei yleisöalue ole meidän mesta joten viereiselle alueelle, eka ojan ylitys ja siinä kahden puun välissä ja ramppi poikittain auton alla, tästä selvittiin ja matka jatkui kunnes astetta haastavampaa rastia haettaessa jarrut taas hukassa, jaaha nyt takaa putki poikki....
Huolto hakemaan jostain kyliltä lisää jarrunestettä, sitten rastilta pois yrittämään jumankaut mitä kantoja ja muita ansoja, ilman jarruja ja perkeleesti luistavalla kytkimellä pois tuleminen oli melkosen vaikeeta...No pois päästiin ja sitten odottamaan huollon paluuta ja odottaessa purkaa niin pitkälle ku voidaan...
Huolto toi uutta jarrunestettä ja oli kuulemma ollut niin näyttävä huoltsikan myyjätyttö että toinen huoltomiehistä meinas jäädä sinne
Enivei taas huotoauton takakoppaan juottamaan putki tukkoon ja paikalleen, samalla kun jarrunestettä laitettiin lisää kurkkas huoltomies kytkimen säiliöön, heii tääl o lusikallinen salmiakkiesanssia pohjalla!! Uutta nestettä myös sinne ja niin kauan ilmausta että tuli kirkasta nestettä pihalle, eli nesteiden vaihto järjestelmään...
Noniiii!! eiku eteenpäin, kisaa oli tässä vaiheessa takana joku 8-9h ja n.6h jäljellä rasti pisteitä ei ollut saatu kuin n.200pts...
Ei muutaku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...
Loppu kisa menikin melkosen hyvin lukuun ottamatta sitä että mitsun tehdastekonen pohjapanssari rypistyi jossain kivikossa ja lopulta putosi, pikkasen sen jälkeen tehdastekonen keulapanssari muutti olemustaan.....
Nämä panssarien hajoamiset hiukka hidasti kun ei enää voinut rymistellä kivien ja kantojen yli, jokatapauksessa viimeisten 6h:n aikana kerättiin n.900pts eli autoa pitää hiukka vielä jalostaa että parkanon kisassa ei olis näin paljon vastoinkäymisiä...
Pörö-Power kiittää kaikkia apuna olleita ja eritoten huoltoporukkaa.
E. Jaaniin sellanen unohtui että meidän suunnistusläppäri alkaa olemaan tiensä päässä kun joku kymmenkunta kertaa kisan aikana pimensi puolet näytöstä