Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD
Saunalahden nettitökki. Pätkii yhteyttä koko ajan, tätäkin lausetta kirjoittaessa kerkesi mokkulasta valo sammumaan, muodosti kylläkin uuden yhteyden itsestään.
Onko muilla ollut samaa? Mikä lääkkeeksi? Ja tähän ei kelpaa "lankaliittymä" vastaukseksi, koska uuteen kotiin ei tule puhelinkaapelia ollenkaan. Jaa miksikö ei? No sen muutaman tuhannen euron hinnan takia. Ja lisätietona vielä että en asu taajamassa enkä valtatien varrella vaan 4km lähimmästä pikitiestä eli "korvessa".
|
Asun täällä inarissa, ja lähin kylä on 33km päässä, ja vasta n.300 km päässä valokuitu yms kaapelit..
Itse käytän soneraa, koska muut eivät täällä toimi yhtä hyvin ja nettitikkua.
Itselläni oli sama ongelma,
suosittelen koittamaan näitä keinoja:
- Jos palkit näyttävät että kuuluvuutta on, mutta nopeus tökkii tai tikku muuten tökkii, niin mene sen asetuksiin, ja laita verkoksi VAIN 3G.
- Jos palkkeja ei oikein ole, niin sitten ei tietenkään ole kuuluvuuttakaan. Sitten suosittelen hankkimaan lisä antennin, ne eivät ole hirmu kalliita onneksi nykyään. Sinun pitää vaan ensin selvittää, onko 3G:si 2100Mhz alueella vai 900Mhz:in alueella. Ja sen mukaan sitten sen antennin ostaa esim, täältä.
http://www.3g-antennit.fi/category/1/3g-antennit
He antavat sen sinulle testattavaksi, ja jos ei se auta, niin palautat vaan antennin ja et maksa sitä.
- Kolmas vaihtoehto on, mikä minullakin oli, että ensiksi laitin sen pelkästään 3G:hen, ja se auttoi hieman. Sitten päivitin liittymän, se ei auttanut mitään... Mutta kun soneralle valitin asiasta, niin lähettivät testattavaksi uuden nettitikun, ja sen kanssa olen ollut todella tyytyväinen. Edes etelässä ollessa en vanhalla tikulla ole saant läheskään yhtä hyviä tuloksia, mitä tällä!
Tässä hieman vertailukuvia, miten vaikutti:

Vanha nettitikku
Ja sitten uusi.. huonoimmillaan se on käynyt 2,3 megassa. Ja olen eri servereiltä testannut, niin nopeuteen ei vaikuta.
Toivon että oli edes hieman apua tästä!