Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 25.04.2014, 21:30
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Ja kokemuksesta voin sanoa että jos hydraulipumppu saa voimansa vaihdelaatikon ulosotosta niin se on täysin hyödytön keksintö. Aina kun polkee kytkintä loppuu vinssistä veto, elikkä todella hankala ja lähes mahdoton käytettävä esim. jyrkissä kallionousuissa joita mennään vinssin varassa tai sitten kun vedetään itseään irti suosta. Renkaiden pyörintänopeutta on pystyttävä säätämään kytkimellä ilman että vinssi pysähtyy.
Juu täyttä faktaa mun mielestä. Silloin olisi hydrauli vinssi missä on mekaanisen vinssin ja hydraulivinssin huonot puolet


Sen tähden pidän tuota vinssi toteutusta ihan järkevänä että silloin voit käyttää hydrauliikan kautta vinssiä ja kikkailla kytkimellä ihan miten ikinä tarve vaatii ja vinssin veto ei katkea, koska pumppu on kampiakselin päässä.
Matoruuvilla toimivassa vinssissä ei tietääkseni ole ollut jarrun pitämisen kanssa ongelmia
Vinssiä voi käyttää myös mekaanisesti jos öljyt on liian kuumat tai hydrauliikan voima ei riitä ja kyllä se taitaa vaan olla niin että mekaanisessa vinssissä on aika raakaa voimaa jos tarve sitä vaatii. LJ:n mosa taitaa tuottaa parhaimmillaan 180nm vakiona ja 1 vaihteen välitys taitaa olla jotain 4 seuduilla +-0.2 eli vääntöä taitaa ulos oton akselille tulla noin 720nm kun taas esim 100cm3 hydrauli moottori tuottaa 200bar paineella 318nm
Murtosokan kestävyydestä en tiedä sit mitään että missä vaiheessa se antaa periks monesti olen sellasen nähny kyllä katkenneen.
Matoruuvin hyötysuhdettakaan ei tokipääse kehumaan.

Tossa on muuten ihan hyödyllinen linkki hydrauliikan suhteen. http://www.hydrauliikka.eu/index.php...sivu=moottorit
Vastaa lainaten