Minun taannoinen hj-61 sai dopinssonin alustasarjan...
Minä laitoin jotain sinistä vaseliiniä, oli vedenkestävää.
Otin ohutta kupariputkea, ulkohalkaisija noin 3 mm, ja juotin sen rasvanippaan:
Sitten hojo kiikkumaan kivikasaan ristiriipuntaan, ja vasaralla koputtelin meisseli vapaana olevien lehtien väliin, ja rässillä puristelin vaseliinia latien väliin, peltisuikaleella kokeilin ajaa vassua mahd. likelle akselia...
Toisella kertaa suihkutin pari tölkillistä whyrtin HSS2000? jousten väliin.
Muutamia kymmeniä kertoja tuli ajettua ristiriipuntaan, ja jätettyä myös yöksi ristiriipuntaan, mutta varsinkin pakkasella alusta sietämättömän kova, jos piti 31x10,5-15 nokian hakkapeliitta -renkaissa ohjekirjan mukaiset paineet (sen 10r15 vai mikä se 31" renkaan kokoinen oli?)
Muutaman vuoden ajelin, siis useita 10 tkm, toki enimmäkseen maantietä, ja hävitin pois, kun ei pehmennyt mieleiseksi..... (siis minun mieleiseksi, makuasia)
monta kertaa kävi mielessä, että jos ottas kokeeksi iskarit pois..... Olivat nimittäin 20 asteen pakkasessa niin jäykät.....
Jos olisi edelleen minulla, niin olisin varmasti tehnyt iskareille jotain.... (siis vaihtanut öljyt; varovasti porakoneella reikä kylkeen, öljyt ulos, ja juottanut oikean iskarin venttiilin kierteellä olevan nipan, ja ohuenpaa/parempaa öljyä sisään, ja paineet perään.)
|