Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 23.04.2014, 14:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Niin, kuten tuolla ylläkin totesin niin r134a:ta varten pitäisi vaihtaa vähintään kuivain ja käytännössä myös letkut/ tiivisteet, sekä laitteiston huoltoventtiilit (ovat erilaiset R12 ja R134a systeemeissä). Letkut siksi, koska R134a pienimolekyylisenä tulee ainakin osasta R12- aineelle suunnitelluista letkuista ja tiivisteistä läpi. Samoiten R12 ja R134a voiteluöljyt eivät ole yhteensopivia. Jenkeistäkin on kommentoitu että myös amerikkalaisten R12- järjestelmien letkuista tulee R134a liikaa läpi.


Ja tuo R409A on yksi niistä korvaavista aineista, mutta niitä on muutamia muitakin. Niiden pitäisi toimia R12 laitteistoissa suoraan, joskin täyttöä saattaa tarvita hieman useammin. R12 oli kylmäaineena muutoin hitosti parempi kuin nykyiset, mutta sattuu vain olemaan ilmakehälle aika paha aine.. Nuo R12 korvaavat aineet on lähinnä teollisuuskäyttöön, joten eipä noita firmojakaan siksi paljoa ole joista kuluttajille ainetta tarjotaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 23.04.2014 14:47
Vastaa lainaten