R12- pohjainen systeemi tuo on (jos ei ole jälkikäteen konvertoitu), eli sinne ei voi sellaisenaan laittaa nykyistä R134A:ta. Pitäisi vaihtaa vähintään kuivainta yms. osaa jotta systeemi kestää ja toimii oikein R134A:lla, ja silti voi käydä niin että esim. alkuperäisistä letkuista tulee uudet aineet läpi koska R134a on pinempimolekyylistä kuin R12 (tästä samasta syystä muuten uusienkin autojen ilmastointi tyhjenee pikkuhiljaa, R134a tulee AINA läpi myös täysin ehjästä järjestelmästä). Sinällään nuo uudemman mallin osat kaikkinensa saa aika helposti ja kohtuuhintaan esim. Rockautosta tilattua, mutta muutama satanen siinä väkisin menee.
R409A sanotaan olevan sellaisenaan R12 tilalle käyvä aine, mutta en tiedä saako sitä esim. Euroopasta kuluttajana mitenkään. Välillä sitä olen nähnyt esim. vanhoissa laivoissa, tai vanhoissa reefer- konteissa kylmäaineena. Käsittääkseni EU- alueelta ei saa R12- pohjaista kylmäainetta mitenkään, mutta voin olla väärässäkin. Sitä kait edelleen jossain ja johonkin valmistetaan.