Näytä yksittäinen viesti
  #22  
Vanha 22.04.2014, 07:59
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Kuvissa näkyvä ns.halkosarjaan liittyen ja tähän seinämään törmäämiseen.
Kuvitellaan että oelt autolla T-risteyksessä ja auto tulee toisessa suunnasta 100kmh ja heti sen jälkeen perässä 3 auton välillä taas auto. tuskin siitä vastakarvaan lähetään vaan ohjaudutaan mukana ja kuumat kaasut kyllä ohjautuvat helpoimpaan suuntaan, eli turbiinille päin. Mutta tottahan se on että se käärmeenpesä on seksikkäämpi ja viimeisiä tehoja hakiessa tuo ne viimeiset hepat.

Alla oelvassa simulaatiossa näkyy moottorin tiedoilla(paineet ja lämmöt) virtaukset kyseisessä tukkisarjassa, suurin muutos oli tuo keskellä oleva ohjuri turbolle päin. (Simulaatio tehty Solid Worksilla, eli on suuntaa antava)



MUTTA. pitkä sarja vaatii hyvät lämpöeristeet, johtuen suuresta pintalasta mikä luovuuttaa lämpöä konehuoneeseen lämmittäen imuilmaa ja hukaten pakokaasujen lämpöenergiaa joka taas auttaa heräävyyteen. Ja vaatii riippuen rakenteesta tuen turbon ja koneen välille jotta sarja kuuman ei ala notkumaan.

Nyt jos pitäisi alkaa tekemään sarjaa maasturiin niin tekisin sen tukkisarjan surutta, ja vastaavasti jos katuautoa missä tuommoinen MB nokimylly niin tulisi enemmän ohjautuvilla putkilla oleva sarja. Mutta siellä mennäänkin sitten 6000rpm tuntumassa







Tuossa viimeisin sarja monivennttiiliin, mallia lyhin ja suunnatuilla putkilla.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]

Viimeksi muokannut BryGgi : 22.04.2014 08:03
Vastaa lainaten