Hoho osimoilleen näin.
Heinolan porukka (3 autoa) poistui tänään alkuperäisen suunnitelman mukaan, sensijaan Joppa luovutti heti ekan kilometrin jälkeen kun eko-hj all-terraineilla tuhosi murroksia enemmän kuin mukaan oli varattu. Kaksi tuhoutunutta kiinteistöhuoltoautoa lähti tänään mukana.
Askon 10 vuotta offattu samurai koki kovia tällä reissulla. Yösafarilla tukkisillalla kävi pieni vahinko ja suzuki putosi sillalta kyljelleen jokeen. Sivuikkunat hajosi ja kahden nurkan norrat kärsi eniten kun auto jouduttiin kiskomaan kyljellään kivistä tehdyn joenpenkan yli. Moottori kävi vielä veden alla mutta yksi öljynvaihto riitti poistamaan niin pitkälti vedet koneesta että se kesti reissun loppuun. Akselit oli kiinni kuormaliinoilla ja näillä asetuksilla sillä ajettiin mm. hanhilammensuon reitti. Eikä tässä vielä kaikki, sillä siitä hajosi myös murros (ensimmäinen hajonnut voimansiirron osa ikinä, Askolle vaihtaminen oli uutta ja jännää), kiinavinssi ja takakardaani. Silti siis etuvetoisena imatralle asti ja nyt on aika tehdä remonttia 10 vuoden tekemättömien huoltojenkin edestä
Ilkan volvossa suurimmat ongelmat oli enemmän henkistä laatua ja Kimmon portaali-hj toimi loistavasti lukuunottamatta hieman väärin mitoitettuja iskarien kiinnityspisteitä. Alusta toimi hyvin alkuun mutta kun lehtijouset alkoi notkistua niin iskarit pohjasi joka röykyssä ja viimeinen yö ja kotimatka ajettiin kokonaan ilman.
Kiitoksia kaikille seurasta jne, nyt nukkumaan ja toivotaan, että vielä retkeilemään jääneillä menee hyvin!