Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 17.04.2014, 19:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varosen Pappa Näytä viesti
En ole jeeppi,remontti tai perä spesialisti mutta monenlaista kampetta on tullu rapattua, aika hyvällä rosentilla on silti korjaukset ja huollot onnistunu.
Samat sanat, rohkeasti kokeilemalla ja netistä ja alan ammattilaisilta apua kysymällä monestakin hommasta selviää erittäin hyvin.

En todellakaan tippaakaan väheksy ammattilaisten taitoa tehdä asioita, itse jumppaan yhden akselin kanssa koko päivän aamusta iltaan, ammattilainen tekee sen 2-4 tunnissa samoilla työkaluilla. Samoiten on asioita mitä ei itse pysty kovin helposti tekemään jos ei ole tiloja tai työkaluja - ja on töitä missä tarvitaan erikoistyökaluja mitä ei noin vain itse osteta hinnan takia, ja sellaisen tekeminen itse voi olla vaikeaa. Monet hommat olen vienyt suoraan korjaamoon ihan vain siksi, että haluan tietyn osan varmasti oikein ja kunnolla paikalleen ilman pelkoa että rikon osan kun koittaa itse turata väärillä työkaluilla.

Itsellä seuraava isompi homma kokeiltavaksi ja opeteltavaksi on automaattilaatikon täyskunnostus. Monet sitä pelkää ja sanoo että ei voi tehdä, mutta ainakin netistä tutkimieni ohjeiden perusteella ihan tehtävissä on. Pari erikoistyökalua tarvitsee jos haluaa hommaa helpottaa, ne maksaa vajaan satasen. Kun ottaa huomioon, että parista paikasta tämän vuoden puolella kysyessäni automaattilaatikon korjauskuluksi heitettiin 2500€ ja siitä ylöspäin, niin silläkin uhalla kokeilen itse että menee vituiksi. Jenkeistä sentään saa tehdaskorjatun laatikon lähetyskuluineen 1600€:lla.. eli silti olisi vielä voitolla

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten