Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Ei pinionin laakerit tiedä minkä merkkinen akseli on kyseessä, vierintävastus pitää mitata ihan jokaisessa. Ei niihin ole automaattisäätöä  Se, että millä pinionin esijännitys säädetään niin tapoja on useita, mutta lopputulos ja mittaus ei poikkea oikeastaan mitenkään eri akseleiden välillä (jokaisella toki omat säätöarvonsa).
Kuten jo moneen kertaan totesin, akselirempoissa täytyy ehdottomasti olla tarkkana, mutta huolellisella työllä ja satasen- parin mittalaitteilla hommasta selviää oikein hyvin. Jostain käsittämättömästä syystä peräremontteja tosiaan pidetään jonain henkimaailman juttuina, vaikka ne ei sitä ole. Aivan suotta sitä hommaa pelätään. Joskus tein itse 24- venttiiliseen monipiste-ruisku V6 bensakoneeseen kansiremontin, kun venttiilinohjurikumit piti vaihtaa ja kannet siksi irrottaa. Ko. homma oli mielestäni huomattavasti monimutkaisempi kuin peräremontti ja/ tai välitysten asennus. Kansiremppoja porukka kuitenkin tekee ihan tuosta vain sen kummemmin ihmettelemättä, mutta peräremontteja ei. Miksi?
|
samaa mieltä, ihmisten tekemiä voi ihmiset korjata.
Johtuisko siitäkin osimoilleen kun kysyt kansiremppaan neuvoja niin kaikki on neuvolassa ja kehottaa ite tekemään. Kysyppä kätevästi peräremppaan vinkkiä niin aika negatiivista palautetta tullee.
monen muun alan foorumeilla sama juttu. Esim kaivinkoneen hyd.pumppu oli sellainen mitä ei saa aukaista, ensimmäisen kerran vietiin sit korjaamolle, asentaja sen purki niin eipä sekään mitään rakettitekniikkaa sisältäny. Seuraava tehtiin ite.
En ole jeeppi,remontti tai perä spesialisti mutta monenlaista kampetta on tullu rapattua, aika hyvällä rosentilla on silti korjaukset ja huollot onnistunu.