Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Neuvottu on, kun on tiedetty ja/tai viisaammilta kuultu. ....miten Jeepin peräremontti tehdään, eli että pitää mittailla vierintämomentteja sun muuta sellasta normaalista mittakello- ja kiristysmomenttihommasta poikkeavaa
|
Ei pinionin laakerit tiedä minkä merkkinen akseli on kyseessä, vierintävastus pitää mitata ihan jokaisessa. Ei niihin ole automaattisäätöä

Se, että millä pinionin esijännitys säädetään niin tapoja on useita, mutta lopputulos ja mittaus ei poikkea oikeastaan mitenkään eri akseleiden välillä (jokaisella toki omat säätöarvonsa).
Kuten jo moneen kertaan totesin, akselirempoissa täytyy ehdottomasti olla tarkkana, mutta huolellisella työllä ja satasen- parin mittalaitteilla hommasta selviää oikein hyvin. Jostain käsittämättömästä syystä peräremontteja tosiaan pidetään jonain henkimaailman juttuina, vaikka ne ei sitä ole. Aivan suotta sitä hommaa pelätään. Joskus tein itse 24- venttiiliseen monipiste-ruisku V6 bensakoneeseen kansiremontin, kun venttiilinohjurikumit piti vaihtaa ja kannet siksi irrottaa. Ko. homma oli mielestäni huomattavasti monimutkaisempi kuin peräremontti ja/ tai välitysten asennus. Kansiremppoja porukka kuitenkin tekee ihan tuosta vain sen kummemmin ihmettelemättä, mutta peräremontteja ei. Miksi?