Näytä yksittäinen viesti
Vanha 16.04.2014, 16:24
mäkikärry mäkikärry ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 16.04.14
Sijainti: Lappi
Perusasetus

Terve!
Mulla olis tuommonen 5 ovinen 95 vuoden vitara 1.6 16v koneella.
Ajelin sillä ostamisen jälkeen n.500km ja nyt se sitten alkoi temppuilemaan. Kylmänä käynnistyksen jälkeen kierrokset ovat n.2000 jonka jälkeen ne aika nopeaa nousee jopa hieman yli 3000 vaikka kaasua ei painaisi. Eli kamala huutaminen.
Sitten kun on vähän aikaa ajellut ja kone lämmennyt, niin kierrokset tipahtaa 2000 ja alkaa heilumaan kuin kaasua jatkuvasti painelisi 2000-2500 välillä tai sitten 1500-2000 välillä. Vähän vaihtelee.
Tuo ei ole kauhen mukavaa varsinkaan kun valoissa kaikki luulee että yritän haastella siinä vitaralla jotain bemari kuskia kisailemaan
Konetilasta on myös alkanut jäähdytysnestettä vuotamaan ja se sieltä hieman höyryää. Vuotokohtaa en ole vielä oikein löytänyt vaikka vähän oon yrittänyt sitä etsiä lampun kanssa.
Antureiden johtoja nypin pois ja niillä ei ollut käyntiin mitään vaikutusta. Tosin ilmamassamittarin kohdalla se tasasi käynnin, ja kierrokset laski niin alas, että kone meinas sammua. Mutta kiersi muuten pikaisella kokeilulla normaalisti ja kierrokset ei heilunut miten sattuu.
Bensapumpun, bensasuotimen ja ilmanputsarin oon vaihtanut.
Autolla pystyy muuten ajamaan normaalisti.
Apuja kaipaisin, mistä lähtis vikaa selvittämään?
Vastaa lainaten