Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Voihan niitä periä rempata onnistuneesti kyläsepänkin kokemuksella ja osaamisella tyyliin: "Näin näitä periä on ennenkin korjattu...". Mitä esim. Jamanttia kuuntelee (ja syytä on), niin Jeepeissä se nyt vain ei mene ihan aina niin. 
|
Ihan samoja Danan periä ne on Jeepeissä, Chevyissä ja Fordeissa, eikä niissä ole sinällään mitään ihmeellistä vaikkakin Danan perät on välillä vähän vittumaisia. Tuossa yllä linkitin Danan virallisen asennusohjeen, jolla peräremontin pystyy hienosti tekemään. Kokemus toki tuo mukanaan sen että ei tartte kymmentä kertaa jumpata perää shimmatessa kamoja paikalle-pois että saa hammaskosketuksen kohdalleen ja välykset speksien sisään.
Aikaavievää puuhaa se on kokemattomalle, eli heikkohermoisen ei välttämättä kannata siihen alkaa

Samoiten on lie kaikille selvää, että välitysten asennus/ laakereiden vaihto ei todellakaan ole autoremonteista sieltä yksinkertaisimmasta päästä. Ei sitä kuitenkaan tarvitse pelätä, tehtävissä se on jokaiselle vähänkin enemmän autoa ruuvanneelle
Lainaus:
Mitä tulee korjaamisen hintaan, niin laakerit, stefat, momenttiavain saati uusi tiheämpi välitys tai edes vetari - joka menee vaihtoon mikäli laakeripinta on sökö - maksavat pari-kolme kertaa sen mitä ehjä vaihtoperä. Sen puoleen entinen perä varaosiksi itselle tai myyntiin ja ehjä vaihtoperä vieläpä levyjarruilla rumpujen tilalle. Mutta jokainen tyylillään halujen ja mahdollisuuksien mukaan.
|
Koita etsiä hyväkuntoinen akseli kohtuuhintaan mikä sopii suoraan autoosi, missä on lukko ja oikea välitys valmiina

Melkeinpä tekemätön paikka, kun käytännössä kaikki myytävät on joko 3.54, 3.73 tai 4.10 välityksillä ilman lukkoa, ja ruskeita ruosteenraiskaamia pötkäleitä. Noita vakioperiä saa varsin halvalla, mutta jos niitä sisuskaluja täytyy kuitenkin vaihtaa niin aina pitää laskea osien hinnat päälle + mahdollinen asennus jos ei itse tee..