Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Jeepin perän / pinionin vierintämomentti pitää MITATA ENNEN PURKAMISTA ja laittaa se kasaamisen jälkeen sellaiseen kireyteen, että vierintämomentti - luokkaa 2-3Nm - on sama kuin mitattu. Sikäli oikeaa kiristysmomenttiarvoa ei voi edes kertoa.
Ja 5,2 koneisella on kahta eri perää (D35 ja D44) riippuen mm. vuosimallista. Itse antaisin nämä peräremontit suosiolla ammattilaiselle, mutta ainahan sitä voi harrastepohjalta yrittää vaikka mitä. 
|
No jos laakerit on vanhat ja väliät niin aivan turhaa niitä momentteja on mittailla, ei niitä uusia kumminkaan laiteta niiden huonojen laakerien momenttiin , hammaskosketus kannattaa kumminki kattoa ennen purkua.
Onhan ne "kellosepän" hommia nuo peräremontit mutta niitä on turha pelätä, kyselemällä/tekemällä oppii.