Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti
Se cromohan ei ole joustavampaa kuin vakioakseli, ja vaikka olisikin niin en usko ongelman korjaantuvan vetarin joustolla. Jos vetarin jäykkyydellä olisi olennainen vaikutus nivelen kestävyyteen niin silloin hjn lyhyt puoli rikkoisi niveliä enemmän vetarien pituuseron suhteessa. Onko joku huomannut että näin olisi?
Toisaalta semifloater rikkoisi niveliä enemmän kuin fullfloater akselin poikkipinta-alojen suhteessa, onko joku sellaista huomannut?
Maljan uran pohjalla seinä on n.6mm ja lämpöjäljet menee läpiasti. Mielestäni siinä ei ole kova pinta ja sitkeä rakenne vaan heikoimmassa kohdassa kova läpi miksi se särkyykin iloisesti.
Normaali nivel voi kestää ajoa 100tkm, mulle riittäis maastoajoa 1tkm, silloin ominaisuudet voi olla olennaisesti erilaiset.
Selvennetätkö Kala92 hommaasi, onko tarkoitus siis päästellä noita maljan ohuimpia kohtia vai jotain mystisempää?
|
Ei kun tuo oli vaan joku kikka, millä saa suoran akselin kestämään paremmin epätasaista kuormitusta ja hetkellisiä kuormitus huippuja. Koulussa opettaja selitti tästä. Ideana olisi kulutuskestävyyden 90% säilyttäminen ja mahdollisimman laajan rajavyöhykkeen saaminen. Tarkalleen en muista mitä siitä kuumennetusta alueesta tuli hienolta nimeltään.