Ainakin Jeepeissä tuntunut lyhyt puoli kärsivän helpommin kuin pitkä, jos lukko päällä paikkoja rikkoo. Cromo- seokset käsittääkseni pitäisi kestää hielan parwäemmin vääntymistä, eli muodonmuutokset ei jää pysyviksi yhtä helposti kuin "perusakseliteräs"? Joskus noita akseliterästen ominaisuuksia tutkin ja onhan ne luvut akseleissa käytettävälle cromolle eduksi.
Noista lämpökäsittelyhommista en ihan kauheasti tiedä, mutta eikö tosiaan ole niin (kuten ylläkin mainittiin), että mm. vetoakselit, ristikot/ CV- nivelet, tasauspyörästön ja vetopyörästpn hampaat yms. on yleensä pintakarkaistuja, ei suinkaan läpi. Ja onhan ainakin välityksiä myös kylmäkäsitelty jälkikäteen, tiedä sitten miten se auttaa vs. jälkikäteen tehdyt lämpökäsittelyt yms..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|