Viestiketju: volvo c202 askartelua
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 13.04.2014, 10:38
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

No niin! Viime ajat on lähinnä ajeltu ympäri metsiä ja aavistuksen myös maantiellä. Kelit on ollu niin kelpoja että on pakko ollut kerätä hiukan maileja alle Pikku päivittelyjä on myös tapahtunut, eturiippujen väliin sain tehtyä holkit ja jousen puslien väliin muoviprikat. Näillä muutoksilla autolla pystyy ajelemaan 100 km/h ilman pelkoa tieltä suistumiseen. Taakse jousen kumipuslien tilalle sorvailin POM-muovista puslat, oli vanhat kumipuslat entisen oloiset. Eikä muutosta ainakaan huonompaan tapahtunut. Takapäätä laskin noin 30mm jousien etupäästä, kardaanin kulma parani sekä ajettavuus tais taas pykälän kehittyä parempaan suuntaan. Sähköjä on perattu siihen malliin että kaikki alkaa oleen kunnossa, paitsi jakolodjussa oleva kytkin joka ohjailee sitä nelivetoa ja hitaan puolen merkkivaloa. Täytys saada sitä hiukan kiristettyä/lähemmäksi. Sitä varten käsijarrun kilpi pitäis purkaa, ja se saa odottaa siihen asti että lavan saa irrotettua rungolta. Niin ja jarrut alkaa oleen aika priimat, kengät täytys vaan uusia kesän mittaan kulumisen takia. Uuden kitkapinnat vai löytyykö jostain sopivia kenkiä?? Pääkaarista sain kuvat tehtyä ja aattelin kysyä jostain CNC-taivutus pajalta tarjouksia. Toisaalta kunnon oma taivutinkin kiinnostais, tuolla Biltemalaisella ei tuon yhden ketjun mukaan vissiin hirveitä tehdä.

Viikko takaperin tuli päästeltyä aika kivikkoista ja kantosta metsäkoneuraa ja täytyy sanoa että on toi ihmeen maastokykynen laite tuollain lähes vakiokuntosena. Usko meinas loppua monesti mutta kyllä toi vaan mönki meneen, tuntuu aina joku pyörä osuvan kiven/kannon päälle. Keulan saa sovitettua sopivaan väliin, niin perä tulee mukana sitten kuinka vaan, väliin aika villin tuntusta. Autossa ei tietenkään mitään vinssiä/taljaa/tunkkia tms. ollut joten ihan hyvä että eteni, kävelymatkaa traktorin hakuun olis ollu riittävästi Yllättävän ketterä on kyllä, huutaa vaan sitä ohjaustehostinta että säästyy omat nivelet. Kaikin puolin tuntu että toi kulkee paljon notkeemmin ja kevyemmin tuon pahan runnomisen jälkeen, tais hakee akselit lopullisen paikkansa Täytyy vielä odotella että kurakot sulaa kunnolla niin pääsee tuon upottaan kunnolla Takapään jouset sais olla ehkä pykälää löysemmät, sitten tosin toi kantavuus heikkenee. Tarkotus olis toi pitää kuitenkin 8-hengen autona.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20140405_001.jpg‎
Views:	493
Size:	46,5 Kt
ID:	48241   Click image for larger version

Name:	WP_20140405_004.jpg‎
Views:	488
Size:	77,7 Kt
ID:	48242   Click image for larger version

Name:	WP_20140412_006.jpg‎
Views:	471
Size:	117,9 Kt
ID:	48243   Click image for larger version

Name:	WP_20140412_007.jpg‎
Views:	469
Size:	76,8 Kt
ID:	48244   Click image for larger version

Name:	WP_20140412_005.jpg‎
Views:	445
Size:	87,3 Kt
ID:	48245  

Click image for larger version

Name:	WP_20140405_006.jpg‎
Views:	582
Size:	102,2 Kt
ID:	48246  
Vastaa lainaten