Viestiketju: Trukki moottori
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 11.04.2014, 22:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Umpirauta kone


Vuosikymmeniä sitten tuli harrastettua tuon 18R-g :n kanssa, ja jopa sen tekniikka (kaasareita lukuunottamatta) oli ns. pomminkestävää, toki jakopään/nokan ketjut oli kulutustavaraa...

Minä mittaisin puristukset heti ensimmäisenä. ja jos on kunnossa (hattuarvaus n. 6-7 kg tasaisesti kaikista) ja käydessä potee voimanpuutetta, niin irroita pakoputki pakosarjasta, ja jos virkistyy kunnolla, niin pakoputki tukossa.
Taannoin rassasin yhtä bensa trukkia, ei jaksanut kulkea kuin kävelynopeutta, kun pakoputki oli tukossa karstaa! putki irti pakosarjasta, ja alkoi vauhti maistua.
-> siis ei lähde käyntiin ilman sahaamista? tuon ikäisessä kaasarissa vois olla lasisilmä bensapinnalle; ja kaasarissa on "huohotusputki" kohokammiolle suoraan kaasarin imukurkussa. Jos bensapinta on liian alhainen, niin injektioruiskulla bensaa tuohon huohottimeen, niin paljon että bensapinta on ok. Ja taisipa olla käsivipukin tuossa -70 luvun alun siirtopumpusta...

Ja tuo sähköpuoli: kondensaattori kannattaa vaihtaa katkojan kärkien ja tulppien kanssa heti ensimmäiseksi; ja jos virranjakajan kansi näyttää hapettuneelta niin hapettumat pois, niin puoli milliä on ehdoton? raja uusimiselle, mutta jos saat käyntiin, niin pitäs toimia tyydyttävästi.
Toki puola, ja tulpanjohdot (alunperin kuparilanka) ja häikkärit voi olla tiensä päässä.
->ja jos haluat "uutta" kaasutinta, niin ainakin kaverin Toyota Mark II vaihtaman yksikurkkuinen weber toimi huomattavan hyvin -80 luvulla.
(noihin webereihin löytyi hyvin kaikkia osia, ja olikohan 3:s valistunut arvaus osui nappiin, kiihtyvyys sama kuin alkuperäisellä 2-kurkkuisella, mutta tyhjäkäynti tasaisempi, ja kulutus pienempi.
Vastaa lainaten