Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.04.2014, 07:25
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Isompi. Itsellä oli tuon kokoinen ja ei sillä tee mitään pulttikoneen kanssa. Nyt on Strong Line 3hv@380v, noita nykyisiä vanhempi malli 200l säiliöllä ja kämmenmallin epäkeskohiomakoneen kanssa ei tarvitse odotella paineita.
Jos pulttipyssyn pyörittelyä meinataan, oma kokemus on taas ettei varsinkaan kunnollinen pulttipyssy vaadi kauheen järeetä kompuraa kun riittää, että letkun päässä on yhden pultin verran hyvä paine eikä sellaisen aukeaminen kestä kauhean kauan. Tarvii siis pikemminkin sopivan kokoisen säiliön ja sopivan letkun.

Pienestä päristinkompurasta olen saanut ihan luotettavan kaverin kun olen uudesta saakka vaihtanut siihen joskus öljyt ja ne on minun laittamanani ollut samaa 0w-40 öljyä mitä autoonkin. Öljy ei ole kauhean jähmeää kylmemmälläkään ilmalla.

Kolmivaihekompuroita mulla on tällä hetkellä kaksi ja ne odottavat huomiotani. Ne olen tarkoittanut esim. hiekkapuhallukseen ja muihin käyttötarkoituksiin, jossa tarvitaan ominaisuutta, että kompura tekee ilmaa luotettavasti niin kauan kuin mies jaksaa tehdä hommia.

Paineilmavingusta tulee mieleen, että ainakin omat paineilmavingun terät on käynyt hyvin myös porakoneeseen hitaammilla kierroksilla. Saa yhden vaihtoehdon pyörittelyyn lisää ja joskus hitaammat kierrokset sopii paremmin.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 11.04.2014 07:28
Vastaa lainaten