Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo85
onhan tuossakin kyseisessä valkoisessa jeepissä edessä se kolmio tukivarsi toisella puolen et et hyvinhän tuokin joustaa..
onko tietoa et mikä merkki olisi paras kun on tullut etittyä melko paljon jo nuita mut rough countryllä näkys olevan 4" korotuksella kaikki uudet tukivarret ja nippelit ja nappelit pärjäähän sitä niiläkin jo..
|
Kolmiotukivarsi edessä? No ei varmasti ole. Siellä voi olla radius- arm tyyppinen ratkaisu missä on alatukivarresta joko toisella tai molemmilla puolilla (veikkaan, että vain yhdellä) viisto ylätukivarsi - kuten on siinä IRO:n paketissakin. EI tuolla jakarialustalla ole joustojen suhteen mitään ongelmaa, kunhan on flex jointit toisessa päässä, mutta alustan toimivuus verrattuna nelilinkkiin ei ole yhtä hyvä.
Ja tuossa IRO:n paketissa toi ylätukivarsiviritelmä alatukivarresta on ihan yksinkertaisesti paska. Mitä on jenkkifoorumeilta katsellut niin niitä on hajonnut todella paljon, ja on muitakin ongelmia. En suosittele. Radius arm:seilla ylätukivarressa olevalla kierteellä säädettävä pinioni/ casterkulma on paljon toimivampi ja kestävämpi ratkaisu.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo85
eiks se parhaiten onnistu jos haluu hyvän niin tilaa tollasen ja sit tilaa erikseen ne jouset ja iskarit..ois ne sääjettävät tukivarret..
[URL]http://www.ebay.com/itm/Rough-Country-99-04-WJ-Jeep-Grand-Cherokee-Long-Arm-Upgrade-Kit-909-0-/230970215572?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories &hash=item35c6e5cc94[/URL
|
Ota upgrade- paketti + siihen uusi säädettävä etu- ja takapanhardi, sun muuta mahdollista tarvittavaa pikkukilkettä. Kun kuitenkin tuon ikäisessä kysytään niitä jousein TÜV- todistuksia katsastuksessa, niin melkeinpä pakosti sinulla ne on oltava -> joudut ostamaan vieterit mistä ko. hyväksynnät löytyy. Niitä valmistajia ei montaa ole.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari
Itellä 2 tuuman korotus ja omasta mielest ihan maksimi vakio tukivarsil, mite nois isommis korotuksis kardaanikulmat pelaa ?
|
Miten olisi säädettävät tukivarret? Vakio tukivarsilla jo 2" korotuksella on kulmat vituillaan..

Säädettävillä lyhyillä tukivarsilla pärjää vielä jonnekin 3-4" hujakoille asti, tosin 4" korotuksella lyhyillä varsilla kulmat on jo jyrkät. Itse laittaisin yli 3" korotuksilla joko pidemmät tukivarret, tai sitten akseleista tukivarsien kiinnikkeet irti ja niiden nosto ~50mm ylemmäs niin saa tukivarret takaisin lähes vaakasuoraan.