Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti
Pöydällä on tamgearsin hjn murroksen malja josta pipari hajosi.
Kilautin sitä haarukalla ja kuullosti soivan 20KHz taajuudella tai sinnepäin.
Tuli mieleen että tehdäänkö tarvikemurrokset liian koviksi " tuotannollisista ja taloudellisista syistä"?
Mielestäni kestävyys offikäytössä voisi parantua jos tuollaisen perusmurroksen päästäisi uunissa,
Kuluminen ei taida olla suurikaan ongelma, kunhan pysyisi ehjänä.
Huono työstötarkkuus tietty pahentaa tilannetta kun toleranssit on väljiä.
Pitäisikö tieteen nimissä tilata misterauton 50€ nivel ja päästää se ja sisäänajaa hiomatahnalla
Tangearssilaisille taisi tulla ajoa 10km kun käytän nelivetoa vain maastossa, toinen hajonnut odottaa vaihtoa..
Mielipiteitä?
|
Hyvä sävelkorva (siis jos täsmää noin 20 khz) ja tuosta "soimisesta": kappaleen muoto vaikuttaa paljon....
Mutta asiaan; kun tuli teetettyä noita välityksiä, niin hiiletystä/karkaisua/päästöä haettiin "kohdilleen", siis ajan ja lämpötilan suhteen. ja lähtötietona materiaalitoimittajan speksit, ja niistä "kokemuksen mukaan pääteltiin".... ja modattiin päästöä, ja katseltiin kulumaa rattaassa, ja pikkasen muutettiin koko lämpökäsittelyä....
-> Jos pitäisi lähteä päästämään valmiita tuotteita, niin henkisesti kannattaa varautua siihen, että: jos tulos on +/- nolla, niin se on onnistunut.
p.s minulla ei ole täsmätietoa hinnoista, mutta valistunut? arvaus; siis määrissä: siis koneistus on kallein kuluerä, sitten materiaali, ja lopuksi tuo lämpökäsittely (siis hiiletys, karkaisu, päästö jne)