Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 07.04.2014, 21:22
vaiskitin:n Avatar
vaiskitin vaiskitin ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ja se ihmetyttää tällaista tavan tallaajaa, että miks ne paikantimet ja mustat laatikot voi sammuttaa ja kun sammuttaa, ni miks kone ei siinävaiheessa ilmoita esim valvontaan, että laitteet sammutettu? ja se, että moottorin valmistaja näki minnepäin kone oli kääntyny?
ACARS- järjestelmä on tässä tapauksessa lähettänyt Rolls Roycelle tietoja moottorin parametreistä joita se käyttää moottoreiden kunnon valvontaan, luultavimmin tähän tietoon sisältyy myös lentopinta, suunta ja korkeustieto.

Kaikki lentokoneen laitteet ovat lämpölaukaisijoiden (sulake) takana, jotka koneesta riippuen sijaitsevat ohjaamossa ja avioniikkatiloissa. Konetyypistä riippuen kaikkiin sulakkeisiin ei pääse käsiksi lennon aikana.
Syy siihen miksi pilotit voivat näihin vaikuttaa on että voivat harkintansa mukaan tehdä resettejä eri laitteille ja järjestelmille häiriön sattuessa, koneen kaappaus ei liene todennäköisin skenaario joten esimerkiksi trasponderin sammuttaminen on mahdollista.
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team
Vastaa lainaten