Riippuu vähän nyt siitä laatikosta. Suurin osa muutoksista 4v=> 5v on tehty sen vuoksi, että on saatu se lyhyt ryömintävaihde (pakettiauton laatikko siis) eli ei tarvi luistattaa kytkintä isojen renkaiden kanssa. Se ylimääräinen vaihde tulee siis sinne "pieneen päähän"....sitä monesti sanotaankin pikkuykköseksi. Se kytketään juuri siinne pakkijousen taakse alas. Nelonen on siis edelleen se "suurin vaihde" ja se on siis yleensä suora kuten 4v laatikoissakin (jotain poikkeuksiakin on, jossa 5v laatikossa se "pisin vaihde" eli nelonen on harvempi kuin suora).
Tuossa pakun laatikon vaihdossa vaihdevivut käy sellaisenaan, vain tankojen säätöjä tarvii tehdä vähän huolellisemmin (juurikin se pakkijousen taakse meno että pikkuykkönen saadaan toimiin).
Mikäli 5v loota on jostain uudemmasta henkilömallin autosta niin siinä tilanne voi olla eri. Fiksuinta olisi ottaa koko vaihdekeppi + vivustot samalla luovutusautosta. Huomaathan, että vanhan 280GE:n ja uudemman mallin (myös se pakun laatikko) vaihtaminen edellyttää myös muutosta kytkinkopassa koska startti on eripuolilla.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
|