Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 02.11.2004, 15:00
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

2L-II nokkaremmi vaihtui ihan niin että kampuran mutteri piti pamauttaa irti (ei ihan helppo nakki syyläriä irrottamatta...), ottaa tuuletin hihnapyörineen pois, ottaa sen muovikuoren n määrä pieniä kymppimillisiä ruuveja irti, ja eikun hihnaa vaihtamaan.

Ajastusta vaativissa hammaspyörissä on kierteet joilla ne saa ruuvattua kiinni asemiinsa, kannattaa olla tarkkana näiden kanssa ettei esim. nokka pääse pyörähtämään väärään asentoon, puristukset on dieseleissä aika korkeat. Hihnankiristimessä on jousi jonka paikoilleensaaminen muistaakseni vaati vähän näpertelyä, ja kun jousi on suorittanut esijännityksensä, vedetään rissa kiinni.

Toinen vähän hankalampi juttu kokoonpanovaiheessa oli muistaakseni kampiakselin läpiviennin tiivisteen saaminen paikoilleen, köyhäilin ja käytin vanhan uudestaan (silloin ei ollut mahdollisuutta seisottaa autoa), rinkula ei millään tahtonut pysyä kohdallaan kun siinä kuoressa on vielä ajastuksenosoittimen tapillekin aika tiivis reikä.

En ehkä muista kaikkea, mutta pääpiirteittäin noin se meni. Älkää ampuko jos 2L-T on erilainen...

Vastaa lainaten