Tässä ois Lare jotain avustusta, mitä pikagooglella löyty.
Tuo vikakoodi tarkoittaa:
P1689 - No Communication Between ECM and Injection Pump Module. Data link circuit failure between ECM and fuel injection pump.
Eli vika liittyy ECM, IPM tai johdotus niiden välissä.
Helpoin vika olisi rele, joka sähköistää IPM:n. Kokeile vaihtaa joku toinen, varmuudella toimiva rele tuon tilalle.
Ko. rele löytyy konehuoneesta PDC boksista, nimellä "Fuel system relay". Liitteenä kuva PDC boksin kannesta, jos sulta se puuttuu.
Seuraavaksi helpoin olis tarkistaa johdotus noiden moduleiden välistä.
Tarkista molempien maadoitukset ja tarvittaessa putsaa ne maadoituspisteet(maajohdon ja auton akun -/rungon välillä alle 1 ohmia).
Kun maadoitukset on kunnossa, ota ECM:n ja IPM:n pistokkeet irti ja mittaa yleismittarilla niiden välisen datalinjan resistanssi.
Eli vastusmittarin toinen johto IPM:n pistokkeen data-:een ja vastusmittarin toinen johto ECM:n pistokkeen data-:een.
Resistanssin pitäisi olla alle 5 ohmia, on varmaan alle 1 ohmin. Jos on enemmän, etsi viallinen kohta johdosta ja korjaa. Sama toimenpide data+:aan jne..
Datalinjan johtojen kuoret pitää olla myös kunnossa, ei saa olla maakontaktia.
Tässä linkki, jonka takaa saat ladattua .pdf:n, josta löytyy ohjeet ja liitinten kytkentäkuvat johdotuksen tarkistamiseen.
http://www.mediafire.com/download/75...89+Cummins.pdf
Jos vika ei noista löydy niin taitaa olla viallinen syöttöpumppu/syöttöpumpun piirilevy.