Taas meni viikonloppu räplätessä bertan jarrujen kanssa. Purin kaikki hilut irti ja tarkistin boosterin tangon pituuden joka oli jo ainakin sen 10mm lyhyempi kuin hjn koska boosteri ei ehkä ole land cruiserista. En tiedä mistä se boosteri on mutta säiliö on himpan verran pienempi ja se sopii tosi hyvin konehuoneeseen kytkimen pääsylinterin viereen (on kyllä aisin merkkinen). Purin pääsylinterinkin ja katoin että ei tässä mitään vikaa ole, putsasin sen ja kasasin nippuun. Jarrun perkuleet jäivät vaan vieläkin kanittamaan. Sitten vihdoin vaihdoin toisen pääsylinterin ja ongelma katosi heti. En ymmärrä mikä siinä aikaisemmassa oli vikana mutta paineet se jätti kumpaankin piiriin. Uuden pääsylinterin myötä jouduin säätämään myös takajarrut kun kengät oli kulunut melkein metallille (myös edestä). Vanhalla pääsylinterillä takajarruja ei joutunu säätämään koska ne sääty automaattisesti kun paineet jäi linjaan. Vanhan pääsylinterin takalähdössä ei ollut ollenkaan sellaista residual valvea vaan ihan suora holkki ja nyt laitoin siihen sellasen venttiilin. Ruuvvasin myös boosterin sisällä ollutta tankoa lyhemmäksi vaikka se vaikutti olevan ihan säädöissään. Todella outo juttu sillä en tosiaan löytänyt vanhasta pääsylinteristä mitään silmin nähtävää vikaa?
-
http://www.G-69.tk -